Vad arbetar jag med

Vad gör jag på Sale Nordic, får oftast den frågan, här nedan kanske du förstår bättre vad Christofer Landerby arbetar med. Allt detta nedan som benämns som ”vi” (Sale Nordic) är jag en stor del utav.

Vi har gedigen erfarenhet av säljdrivande aktiviteter. Såväl lokalt som ur ett samlat nordiskt perspektiv. Vi påverkar produkters och tjänsters synlighet och köpbarhet. Vi höjer kännedomen och ökar kunskapen. Kortfattat, vi hjälper våra kunder att omvandla strategier till taktiska handlingar och konkreta säljresultat.

Vi representerar nordisk enkelhet för våra kunder genom vår hantering av hela Norden via en enda kontaktyta. Vi hjälper våra kunder genom ett brett utbud av sälj- och marknadsrelaterade tjänster. Allt hanteras från A till Ö via våra lokala projektledare. Vår kärnkompetens finns inom: Merchandising, Säljdrivande aktiviteter, Demonstrationer samt Bemanning av taktisk projektpersonal.

LYCKADE EXEMPEL FRÅN VÅR 15-ÅRIGA ERFARENHET INOM SÄLJDRIVANDE AKTIVITETER:

SÄLJDRIVANDE AKTIVITETER, FMCG/ELEKTRONIK:
För ett globalt varumärke inom FMCG och elektronik har vi nyligen genomfört ett massivt säljuppdrag över hela Norden som bestod av 2400 sälj- och aktivitetsdagar. Vi engagerade totalt 200 säljare under en period av 5 månader. Vi hanterade rekrytering, utbildning, samordning, genomförande och rapportering.

SÄLJDRIVANDE AKTIVITETER, FINANSIELLA TJÄNSTER: För ett starkt varumärke inom bl.a. finansiella tjänster genomför vi kontinuerligt säljdrivande aktiviteter genom direktförsäljning mot slutkonsument. I 5 år har vi arbetat nära varandra i detta och vi engagerar i perioder mellan 15 och 70 taktiska säljare åt gången. Genom åren har vi gjort över 4500 lyckade säljande dagar tillsammans. Vi erbjuder fullständig projektledning och samordning av team och aktiviteter.

MERCHANDISING, RETAIL:
För mängder av varumärken genomför vi kontinuerligt produktdemonstrationer, säljdrivande aktiviteter och taktisk merchandising. Ibland som isolerade aktiviteter för att lansera en produkt, för att implementera, genomföra eller stärka en kampanj. Ibland för att stödja en fast sälj- eller merchandisingkår i intensiva perioder.